söndag 20 maj 2012

Förhållningssätt / Begränsningar

Malmö har enligt uppgifter ca 220 lekparker. Mitt mål är att besöka, leka järnet i och recensera så många som möjligt. Dock har jag några kriterier som begränsar mitt val av parker (Tack gode gud!)


1. Lekparken ska vara öppen för allmänheten. Detta innebär bl a att lekparker på skolgårdar, dagis etc väljs bort. Lekparker som är uppenbara innergårds-lekparker kommer också i största mån att uteslutas. 


2. En och annan minilekpark kommer betas av då och då: men mitt primära mål är att recensera de lekparker som är populära, stora, ambitiösa, spektakulära eller på annat sätt något mer än bara några gungor och sandlåda. 


3. Jag begränsar mig till Malmö (med förorter). Gränsen för vad som är Malmö kan ju alltid diskuteras... men i dagsläget drar jag gränsen på egen godtycklighet. 

Inga kommentarer: