onsdag 30 maj 2012

Nyhet: handikapp-/funktionshinderbedömning

Jag tänkte från och med nu lägga till som rubrik i recensionerna hur pass handikappsvänliga lekparkerna är. De olika graderingarna här är Handikappsvänlighet: "låg", "endast inslag", "god" eller "utmärkt!". 


Jag är också i färd med att komplettera tidigare recensioner med denna punkt. 

Två saker vill jag tydligt understryka:

1. Jag är lekman utan någon erfarenhet vad gäller att bedöma handikappsvänlighet: jag försöker främst bara se till hur framkomlig lekparken och dess moment är - och då främst ur ett rullstolsperspektiv (då detta även torde beröra andra funktionshinder också). 

2. Bara för att jag amatörmässigt bedömer en lekpark vara mindre bra ur handikappsynpunkt så betyder inte detta på något vis att jag förringar de funktionshindrades möjligheter och kapacitet. Jag hoppas för guds skulle ingen tolkar min ambition på detta sätt!

Har du synpunkter, åsikter eller idéer kring detta så kontakta mig gärna via kommentarsfältet! Jag är bara tacksam.

Inga kommentarer: