fredag 7 september 2012

Triangelns lekpark/Centrum/Triangeln/Pildammsparken: glöm inte ta med hink, spade, låga förhoppningar och en j-kla massa fantasi.

STORLEK: liten
POPULARITET: hög. Nej jag skojade: låg.
SKICK: godkänt

UTRUSTNING/INNEHÅLL
-Liten sandlåda med bord och fyra sittplatser i mitten.
-Två gungor varav en babygunga.

ÖVRIGA FACILITETER
-Bänkar X flera + ett bord.
-Mindre gräsytor intill lekparken.
-Liten gräskulle.

BESKRIVNING
Mellan den nybyggda Malmö Triangeln-tågstationen och Pildammsparken/Pildammsvägen ligger denna lekpark mitt i ett bostadsområde längs en liten grusgångväg.

Titt som tätt stöter vi på denna typ av lekparker när vi är ute och letar/recenserar. Den sortens lekpark man direkt tänker "kvalificerar det ens som en lekpark!?". Frågar du mig personligen så nej... för att räknas som lekpark tycker jag det ska finnas minst tre lekmoment... egentligen fler.
Men detta är en lekpark som är listad bland Malmö Stads 220 stycken, och eftersom vi ju har ett mission med denna blogg (och det såklart träder in en viss samlarmani... "vi SKA bocka av alla") så är det bara att truga fram nån form av lekglädje ("Titta Stella! En låtsas-rutschkana!" typ...), recensera och sen cykla vidare. 

FUNKTIONSHINDER-/HANDIKAPPVÄNLIGHET
Handikappsvänlighet: låg.
De två lekmoment som finns här har båda djup finkornig sand runt sig.

PLUS
+Gräsområdet intill är väldigt välskött, lugnt och fint.
+Gott om sittplatser för vuxna. Hela fyra bänkar (de måste ha räknat med en rejäl anstormning till denna lekpark. "-Vänta bara tills folk hör om denna sandlåda och två gungor... bygg minst fyra bänkar så alla ryms").
+

MINUS
-Bara två lekmoment! Och dessutom två tråkiga... sandlåda och gungor... kan det bli mer träigt och basic?
-Och som om inte det vore nog: sandlådan behöver fyllas på.
-Tråkigt område. Triangeln är ett trist köpcentrum, Triangelnstation är pendlar-jäkt, och Pildammsvägen är tungt trafikerad.

BETYG
1/5







SLUTORD/KOMMENTAR
Hit kommer jag återkomma och leka med min dotter... den dagen då allt annat känns så där outhärdligt bra, spännande och fantastiskt att jag känner jag behöver få en rejäl motvikt.

BILDER






Inga kommentarer: